Bondi beach;)

Då har man spanat in bondi. Som de flesta säger inte jätte imponerad och lifeguards finns det gott om på alla stränder;) desto mer fantastiskt var promenaden på en och en halvtimme ut med kustlinjen och alla stränder mellan bondi och Coogee!! Amazing!! Halvvägs stannade vi för en fruktsmoothie som på något magiskt sätt John betalade för fat vi alla fyra satt ner hela tiden... Tycke iallfall jag, S och N.

Efter lite sol för Sara och matlagning för mig tog vi bussen tillbaka till Bondi Junction för liiiiiite shopping inför morgondagen. Lycka när Sara hittar de perfekta smyckena och jag hittar ett par pumps (enda paret kvar och min storlek!) för 5 dollar!!! De kallar jag rea:)

Nu laddar vi inför nyårsafton imorgon, Bring it on!!!!!

Puss och kram från oss

Ps vi älskar lägga ut bilder från stranden :P

Nina och John

Idag möte vi upp med N och J, efter 1 1/2 h bussresa kom vi fram till förorten Dee why. Sedan tog vi ytterligare en buss ut till underbara palm beach. Här spelas 'home and away' in för er som följer såpan slaviskt;)

Sara lycklig över det fantastiska glutenfria utbudet här på denna sidan jorden. Åt Yummy Yummy mackor till lunch. Njöt på stranden, precis lagom varmt. När vi legat 2 timmar och jag och Nina var i kapp med allt Welly skvaller och prat om mina söta barn kändes det alldeles lagom att hoppa på bussen igen och stanna vid en bar med fantastisk utsikt för någon öl:)

Kvällen avslutades med middag på en strand restaurang i Dee why och några glas vin till. Idag ger vi dagen 5 stjärnor utav 5:)

Ps lite julpynt har de allt här i stan!

https://cdn2.cdnme.se/cdn/7-1/3086836/images/2012/pic_50dee01b9606ee5a804f1e4f.jpg" class="image">

https://cdn2.cdnme.se/cdn/7-1/3086836/images/2012/pic_50dee03dddf2b32ceb00a474.jpg" class="image">

2 dagars äventyr

Torsdags kväll mötes jag och Sara ironiskt nog upp utanför barnakuten här i Randwick (område 20 min utanför Sydney centrum) efter snackat bort ett par timmar (OCH ätit svenskt godis;) somnade vi kl 02. Sen i går tog vi oss en härlig sovmorgon. Sara var på väg ut vid sextiden för att springa men insåg snabbt att det kanske är bättre att sova lite mer än 4 timmar så jetlagen försvinner. Vilket Sara lyckas med på 24 timmar, grattis säger jag!

Tog våra strandväskor och gick ner mot stranden. Underbart väder tills vi bredde ut våra handdukar och vinden vände!! På en minut och ja jag överdriver inte! Blev det blåsigt och 'kallt'. Snabbt beslut upp till lodgen igen värmde god lunch och hoppade sedan på bussen in till Sydney center.

Vilken upplevelse att se operahuset och harbor bridge 'live' vi tog de obligatoriska turist korten och var nöjda:) letade upp vår nyårs restaurang.. Ser lovande ut;) tog färja över till darling harbor där vi strosade omkring och njöt av vår semester. Genom lätt övertalning fick jag Sara till att gå med på och köpa biljetter till världens största bio duk IMAX Sydney och se the Hobbit på nyårsdags kväll!

Vi har redan konstaterat att vi båda har en inbyggd GPS. Vi hittar väldigt bra utan karta, de ni;)

2 dagars äventyr

Sydney

Melbourne vill jag verkligen komma tillbaka till, underbar stad. Vandra runt på boxing day i går i min egna takt. Klarade ens inte av att gå in i vissa affärer då det va packade med folk! Gjorde två små kläd fynd iallafall:) vid åtta tiden gick nattbussen mot Sydney .... Han inte mer än sätta mig innan jag ångrade mig att jag inte flög i stället! Jaja sparade en natts boende iallfall;) buss turen gick hyfsat.

Framme i Sydney kl 7 på morgonen. Lyckligtvis gick det super smidigt att ta bussen till vårt lodge lite utanför city. Och vilken tur jag hade!! Kunde checka in direkt:) så nu har jag tagit igen lite sömn och i väntan på att Sara kommer ikväll tror jag att jag lägger mig nere på stranden;)

Tyvärr vill inte bloggappen som jag så kommer bli få bilder här på bloggen men följ mig gärna på instagram;) @theresethere

Sydney

Julafton

Tack vare Jasmine och hennes goa familj har jag haft en mysig julafton. Känns dock mer som en utmärkt spenderad familjedag mitt i sommaren;) under dagen har vi strosat runt i olika delar av Melbourne, åt bl.a. massiv chockladig lunch som var yum yum, mös nere vid st Kilda och sen picknick i det gröna. Inatt gick det inte under 33 grader men under dagen har temperaturen sakta men säkert sjunkit. När det va 27 grader tyckte jag det var lite kyligt hahaha

Efteråt gick vi hem till deras hotell där vi suttit resten av kvällen, skrattat, spelat kort och druckit vin. En mys pys julafton här på andra sidan.

Avslutade dagen precis helt perfekt med att Skypa med hela tjocka släkten hos farmor <3 snart är jag hemma;)

God jul alla söta vänner och till min familj:)

Australien!

I torsdags va det då dags för tårfyllt farväl. Inte lätt att gå till gate när T vill hålla min hand och följa med och S tittar på mig med tårfyllda ögon <3

Glad var jag att jag lagt lite extra pengar på att flyga direkt. Smidigt att ta sig från Melbourne airport till hostelet i stan.

Väl i fredags fick jag äntligen träffat jasmine igen. (nya tårar hihi är ju känd som lite blödig) Mina första två dagar har jag spenderat med Jasmine och Nicole. En dags strosande på stan och en dag liggandes på stranden och myst i parker.

Imorgon ska det bli 38 grader.... Hmmm lite i varmaste laget för denna kvinna hihihi. Wi-fi i Australien suger så blir nog inte så många uppdateringar:(

Vi hörs när vi hörs!
God jul och gott nytt år till alla er som läser:)